Tuesday, February 15, 2011

Iffah Ardini 1Thn 9Bln...




Lama sgt dh rsnye aku tak brcerita tentang my 1 & only princess ni... actually bnyk je gambar yg aku nk upload tp encik hubby blum lg convert gamba2 dia.. yg ade ni cuma yg aku rajin nk capture guna hp n camera oren kami yg usianya sama dgn usia anniversary kami...

Dr kecik Iffah mmg suke joget klu dgr lagu... sampai la ni pon masih camtu jugak.. br2 ni pantang aje klu dgr lagu yg tgh hit tu.. ape eh tajuk dia.. yg ade featuring ana rafali. 'jgn pandang2..jgn pegang2...biar malu2... ha..camtulah lebeh kurang..

Skarg Iffah dh boleh takyah pakai pampers.. rajin jugak Kak Nor (Pengasuh) nk train dia.. dh lebih kurg sebuln gakla dia kurang pakai pampers.. mlm konfem kene pakaila kan.. xpasal2 plak kene basuh tilam... aritu ms kt Muar, dia terus je tido lepas mandi.. aku plak tak terpk nk pakaikn pampers.. ambik ubat.. mimpi msk toilet gamaknye...heheh.. klu dia nk kencing, dia akn cakap "nak yak" padahal nk kencing aje.. kitorg mmg dh paham sgtla sbb klu dia betul nk berak.. ade style skit.. mulalah terjengket2..pegang dinding ke..meja ke.. kerusi ke.. pastu bile kite suruh cangkung, mulalah dia menanges..dh kene pakse masuk toilet.. bile dh lega, br stop nanges n start maen air plak.. pantang betul jumpa air..

Klu keluar gi mane2, rajin betul tegur org.. ntah sape2 yg lalu.. asal dia nmpak je mesti tegur punye.. pastu bile org tu dtg kt dia, mulalh tersipu2.. amboi anak ibu ni.. tp ade ms dia mengarut jugak.. ms mud xbrape nk baek, klu ade org tegur ke dtg dkt dia ke.. trus melalak bagai nk rak.. siap brjujuran air mate lg..Iffah..Iffah..

rs2nya perangai dia skarg mcm lebih ikut ibu je kot.. ade satu hari tu, dia br bangun tido..maseh bermalas2 atas katel.. aku ngan incik suami tgh siap2 nk gi keje.. tetibe incik hubby ckp " tgk iffah tu..same je mcm ibu..suka gesel2 kaki klu baring" haha... aku senyum jelah sbb mmg betul pon.. pastu klu kene marah skit, merajuk.. klu berdiri plak suke peluk tubuh.. ape2 aje yg bleh sangkit kt tgn, dia jdkn mcm handbag plak..sampaikn ibu punye tut.. yg ade tali tu.. pon boleh.. mmg anak ibu..
Actually aku xdela nk suh Iffah frm kecik2 ni pakai tudung.. tp maybe ayah dia adela brhajat kot.. mula2 tu adela dia belikan iffah 2 tudung kt pasar malam.. satu kaler cream/hijau n satu lg kaler coklat.. pastu ms aku cr tudung dkt2 dgn semua house.. agak murahla tudung kt situ.. ayah dia borong sampai 4lg tudung utk Iffah.. satu hari tu ms nk kluar anta dia gi umah pengasuh.. dia ckp "dung..dung" sambil tunjuk kt almari bj dia.. aku pon pakaiknla dia tudung.. petang mase ambik dia, Kak Nor cakap Iffah xnak langsung bukak tudung dia.. ms mandi je dia bukak.. huish bagus betul anak ibu ni..

Bnyk lg ni nk crite.. tp kang pjg berjela plak.. ade ms nanti aku sambung.. lgpun dh xlame dh Iffah nk msk 2thn.. laynla gamba2 plak..

4 comments:

  1. alahai iffah. dh besar rupenya dia..hehehe

    ReplyDelete
  2. cuteee nye iffah..he.

    moga anak k2 kita sama di syurga mendoakan kita di dunia ni..

    and moga kita dimurahkan rezki lagi tuk anak k3 nanti ye..
    *hugs*

    ReplyDelete